• Hoe vullen consumenten hun vrije tijd in? Welke afwegingen maken ze daarbij?
  • Welke vormen van vrije tijdsbesteding concurreren met elkaar en hoe zit dat voor specifieke doelgroepen?
  • Wanneer willen we liever ontspannen en wanneer willen we liever actief zijn? Hoe verschilt dat per context?
  • Welke algemene consumententrends zijn relevant voor de vrije tijdssector?
  • Hoe zijn deze door te vertalen naar innovaties die bij uw organisatie passen?
  • Welke samenwerkingsvormen met andere partijen – binnen of buiten de sector – zijn kansrijk?

Zijn deze vragen herkenbaar? We beschikken over een enorme database van meer dan 600.000 (!) consumenten van wie we informatie verzameld hebben rondom vrije tijdsbesteding. Neem contact op zodat u weet hoe we jouw organisatie kunnen helpen. Of bekijk op deze pagina vanuit welke visie we de vrijetijdssector benaderen.

Vrije tijd wordt steeds kostbaarder

Onze vrije tijd is kostbaar. Steeds meer mensen hebben het gevoel te weinig vrije tijd te hebben. De schaarse vrije tijd die ze hebben, willen ze daarom zo goed mogelijk benutten. De keuzes die men heeft zijn enorm en zijn afhankelijk van behoefte en context. Zo kun je het ene moment behoefte hebben om te bewegen, het andere moment om gezellig met anderen samen te zijn en het volgende moment helemaal tot rust te komen. 

 

Het aanbod neemt toe

Het aanbod voor vrije tijdsbesteding neemt alsmaar toe. Nieuwe festivals, variaties op escaperooms, sportevenementen, nieuwe concepten rondom mindfulness, combinaties van bestaande activiteiten: er is steeds meer om uit te kiezen. Maar onze vrije tijd neemt niet toe. 

Steeds meer mensen hebben het gevoel te weinig vrije tijd te hebben. De schaarse vrije tijd die ze hebben, willen ze daarom zo goed mogelijk benutten.

Vragen die dit oproept

Hoe komen consumenten tot hun keuzes, welke activiteiten “concurreren” met elkaar en hoe zit dat binnen bepaalde behoeften en context? Welke trends zijn waar te nemen en hoe spelen succesvolle concepten daar op in? En wat kan jouw organisatie daarvan leren?

Inzichten die we bieden

Fact Based verzamelt trends rondom vrije tijdsbesteding en brengen we in verband met bredere consumententrends. Door deze te koppelen, bieden we een rijke context rondom alle afwegingen die consumenten bij de invulling van hun vrije tijd maken.

Voor wie relevant:

Alle partijen die in de vrije tijdssector actief zijn, zoals pretparken, evenementen, festivals, sportmerken, dierentuinen, welnesscentra, sportscholen, musicalproducenten, media, overheid, VVV’s, brancheorganisaties, poppodia, et cetera.

Kennispartners gezocht:

Kennispartners werken samen met ons aan gegevensopbouw en trekken met ons op binnen deze categorie. Dit kan in verschillende vormen. Zie “word kennispartner” voor meer informatie.

Marktonderzoek laten uitvoeren met gerichte kennis over de vrije tijdssector? Of interesse om samen te werken als kennispartner? Neem contact op via info@factbased.nl of 06-36287443 om over de mogelijkheden te sparren.

Meer over kennispartners