MARKTONDERZOEK NIEUWE STIJL

Fact Based maakt marktonderzoek begrijpelijk: geen complexiteit, we hanteren heldere vraagstelling, werken met korte vragenlijsten en maken duidelijke rapportages. Voor de vakantie-, vrije tijds- en mobiliteitssector voeren we op eigen initiatief onderzoek uit. Binnen deze categorieën kunnen we beschikbare gegevens gebruiken om jouw vragen scherper te beantwoorden. En hoeven we in onderzoekstrajecten niet bij 0 te beginnen. Daarmee zijn onze trajecten efficiënt en creëren we tegelijkertijd meer context.

DE BASIS VAN ONS WERK BESTAAT UIT:

  • Een database van ruim 600.000 consumenten
  • Specialiseren op sectorniveau
  • Smartphone staat centraal
  • Innovatie met data onderbouwen
  • Begrijpelijke output
  • Samenwerking met kennispartners

Don't take a designer and tell them to build a bridge. Bring them to the canyon and see what they come up with.

Claudia Kotcha

een database van 600.000 consumenten

Fact Based beschikt over een database van ruim 600.000 consumenten. We hebben over een grote hoeveelheid kennis over deze consumenten en kunnen die kennis koppelen aan jouw specifieke vragen. De diepgang die we hiermee creëren is enorm. En geeft jou meer houvast bij het nemen van belangrijke beslissingen.

Specialiseren op sectorniveau

Wij zijn geboeid door het handelen van de consument en waar dat door beïnvloed wordt. Dit volgen we structureel via trendonderzoek binnen onze database. Per sector nemen we ruim de tijd om onszelf daar helemaal in te verdiepen. Via branche-experts en trendwatchers voegen we specifieke kennis aan deze trendinzichten toe.

Smartphone staat centraal

Fact Based stelt de smartphone in onderzoek centraal. Vragenlijsten duren nooit langer dan 5 minuten en vraagstellingen en antwoordopties zijn duidelijk en to-the-point. Bij langere vragenlijsten neemt de concentratie bij respondenten af en dat heeft impact op de datakwaliteit. Toch meer input nodig? Dan knippen we de vragenlijst op in modules.

Innovatie met data onderbouwen

Fact Based gelooft dat succesvol innoveren voortkomt uit een combinatie van gevoel en kennis. Creatieve denkers komen met geweldige ideeën, kennis over de doelgroep is essentieel om te snappen hoe die ideeën het best ontwikkeld en gepositioneerd moeten worden. Wij leveren die kennis en adviseren hoe jij deze het best kunt toepassen.

Begrijpelijke output

Enorme hoeveelheden data brengen wij terug tot de essentie. We steken onze rapportages sterk grafisch én verhalend in. Waarbij we het gebruik van cijfers proberen te beperken. Zo zijn onze rapportages niet alleen goed leesbaar voor onderzoekers, maar ook voor andere medewerkers bij onze opdrachtgevers.

Samenwerking met kennispartners

Kennispartners voegen waarde toe door hun kennis over de markt. Via deze samenwerking, bieden we meer diepgang voor enkele sectoren. Dit verrijkt onze onderzoeken en geeft onze klanten meer context bij de resultaten. Meer weten? Zie dan word kennispartner.