• Wie gaat waar naartoe op vakantie en welke voorbereidingen treffen ze?
  • Welke afwegingen maakt men en hoe zit dat op (gedetailleerd) bestemmingsniveau?
  • Welke algemene consumententrends zijn relevant voor de reisbranche? En in welke mate worden die al (succesvol) toegepast door organisaties?
  • Hoe zijn deze trends door te vertalen naar oplossingen die bij jouw organisatie passen?
  • Welke segmenten zijn er te onderscheiden op basis van reisbehoeften? En hoe zien die segmenten eruit qua profiel? Zowel socio-demografisch als ook op het gebied van lifestyle, normen & waarden, mediagedrag, etc.
  • Welke trends binnen de reisbranche zullen meer of minder aanslaan bij deze segmenten?

Zijn deze vragen herkenbaar? We beschikken over een enorme database van meer dan 600.000 (!) consumenten van wie we informatie verzameld hebben rondom hun reisgedrag. Jouw specifieke vragen kunnen we aan deze enorme groep stellen en koppelen aan onder andere reisbestemming, type vakantie, reisgezelschap, vervoermiddel, periode, et cetera. Unieke mogelijkheden op basis van unieke data.

Reisbehoeftes lopen steeds verder uiteen

We reizen steeds vaker en onze behoeftes lopen steeds verder uiteen: van back-to-basic in je eentje de wereld ontdekken tot helemaal ontzorgd worden in een all-inclusive resort. Aan de ene kant willen we daar zijn waar niemand eerder is geweest, maar aan de andere kant willen we ook de toeristische trekpleisters niet missen.

 

de impact van technologie

Technologie heeft een enorme impact op de reisbranche en die gaat alleen maar groter worden. We bekijken ervaringen, foto’s en video’s voordat we op reis gaan zodat we weten wat ons te wachten staat. Reisorganisaties zijn steeds beter in staat om een aanbod op maat te bieden en 1-op-1 targeting zal op korte termijn gemeengoed worden. Reizigers plannen hun vakanties via handige apps zodat ze hun tijd optimaal kunnen indelen.

1-op-1 targeting zal op korte termijn gemeengoed worden

Vragen die dit oproept

Voor elke behoefte en voor elke doelgroep is er een passend aanbod. Maar worden alle behoeftes in voldoende mate vervuld? Liggen er kansen voor nieuwe ideeën die doelgroepen aanspreken? En hoe kunnen die het beste worden gepositioneerd? Kortom: waar liggen jouw kansen in de markt?

Inzichten die we bieden

We beschikken over een unieke database van 600.000 consumenten van wie we zeer gedetailleerde reisgegevens hebben. Onder andere bestemming, reisgezelschap, type accommodatie, reisduur, vervoermiddel en reisfrequentie zijn bekend. Verbind die inzichten met antwoorden op jouw specifieke vragen en je krijgt meer inzicht dan ooit tevoren.

Voor wie relevant:

Alle partijen die zich richten op de reizende of vakantie vierende consument. Dus: touroperators, ticket aanbieders, hotels, vakantieparken, luchtvaart- en vervoersbedrijven, gemeentes / provincies, reiswebsites- en portals, adviesbureaus, verzekeraars, branche-organisaties, (reis)media, et cetera.

Kennispartners gezocht

Kennispartners werken samen met ons aan gegevensopbouw en trekken met ons op binnen deze categorie. Dit kan in verschillende vormen. Zie “word kennispartner” voor meer informatie.

Marktonderzoek laten uitvoeren met gerichte kennis over de vakantiebranche? Of kennispartner worden? Neem contact op via info@factbased.nl of 06-36287443 om over de mogelijkheden te sparren.

 

Meer over kennispartners