Mijn naam is Ewout Witte en ik heb Fact Based in 2019 opgericht. Daarvoor heb ik 11 jaar als marktonderzoeker voor GfK gewerkt in diverse rollen. Maar bijna altijd betrof het onderzoek rondom het introduceren van nieuwe producten of diensten in de markt. Omdat ik daar veel ervaring in heb én het enorm leuke trajecten vind om uit te voeren, heb ik me met Fact Based weer op dit thema gericht.

 

Omdat Fact Based een jonge en groeiende organisatie is, vind ik het leuk om met andere jonge organisaties met sterke groeiambities te schakelen. Daarom richt ik me op startups en scale-ups. Voor deze doelgroep kan goed marktonderzoek het verschil maken tussen succes en falen. Ik heb al vele organisaties mogen helpen bij het maken van juiste (of het voorkomen van foute) keuzes. Ik ben ervan overtuigd dat goed marktonderzoek de investering altijd dubbel en dwars waard is. Ik werk met een eigen panel (Trendpanel) waarin ik veel eigen onderzoek uitvoer om meer te weten te komen over wat consumenten drijft. En het maakt me ook een zeer efficiënte en flexibel partner doordat ik de meeste stappen in het proces zelf uitvoer.

 

Waar moet je dan aan denken? Ik beantwoord vragen als “Hoe kan ik maximaal groeien”, “Welke positionering levert voor mijn bedrijf de grootste kans op succes”, “Welke doelgroepen zijn het meest kansrijk”, “Op welke aspecten moet ik mijn product of dienst verbeteren”, “Welk businessmodel is het meest kansrijk”, “Welke prijsstelling moet ik hanteren”. Maar ook heb je bijvoorbeeld ook wel eens een publiciteitsonderzoek gedacht?

 

Naast de kennis die marktonderzoek voor jouw bedrijf biedt, kunnen de inzichten natuurlijk ook gedeeld worden met relaties, potentiële partners en perscontacten. Je kan daarmee aantonen hoe relevant jouw organisatie is. En dat jouw bedrijf voorloopt als het om kennis gaat over jouw categorie. Het uitvoeren van marktonderzoek en dit slim inzetten is daarom vrijwel altijd veel waardevoller op de langere termijn dan adverteren. Mail me: info@factbased.nl of bel me (06-36287443) om over de mogelijkheden te sparren.

0
Jaar van oprichting
0
Specialismes
0
Oplossingen
0
Aantal uitgevoerde onderzoeken (sept 2020)

Waarom Fact Based?

  • Fact Based beschikt over zeer veel ervaring in combinatie met het enthousiasme van een startup
  • Gespecialiseerd in startups / scale ups: ik kan me daarom goed inleven in jouw situatie en efficiënt en flexibel opereren zoals jij in jouw bedrijfsvoering gewend bent
  • Zeer transparant in prijsstelling: je betaalt per vraag
  • Je hebt met één persoon tijdens het gehele traject te maken (mensen die ervaring hebben met marktonderzoek weten dat dit een enorm voordeel is)
  • Als je een partij zoekt die het maximale uit data haalt
  • Als je goed op scherp gezet wil worden