• Hoe gaan we van A naar B en welke keuzes maken we daarbij? 
  • In hoeverre verwachten we dat dit op termijn zal veranderen en welke nieuwe richtingen zijn het meest waarschijnlijk?
  • Hoe open staan verschillende doelgroepen ten opzichte van nieuwe mobiliteitsoplossingen? 
  • In hoeverre is men bereid gedrag te veranderen? Voor welke specifieke situaties geldt dat?
  • Welke trends zijn het meest bepalend voor de mobiliteitssector? 
  • En hoe kan jouw organisatie deze doorvertalen naar oplossingen die goed bij je passen?

Zijn deze vragen herkenbaar? Via onze rijke database van ruim 600.000 consumenten geven we gedetailleerd antwoord. Neem contact op zodat je weet hoe we jouw organisatie kunnen helpen. Of bekijk op deze pagina vanuit welke visie we de mobiliteitssector benaderen.

Een landschap dat enorm zal veranderen

Hoe we ons van A naar B bewegen zal er in de toekomst anders gaan uitzien. Onder andere door de toenemende bevolkingsdichtheid en de alsmaar stijgende aandacht voor duurzaamheid, verandert het beleid ten aanzien van mobiliteit. En daarmee het gehele vervoerslandschap in Nederland en de rest van de wereld. Verschillende trends rondom mobiliteit zullen impact hebben op de keuzes die we straks gaan maken. Te denken valt aan:

  • Van bezit naar gebruik
  • De ontwikkeling van slimme mobiliteitsoplossingen
  • De impact van het nieuwe werken op woon-werk verkeer
  • Verduurzaming

Hoe we ons van A naar B bewegen zal er in de toekomst anders gaan uitzien. Verschillende trends rondom mobiliteit zullen impact hebben op de keuzes die we straks gaan maken.

Inzichten die we bieden

In deze sectorverdieping gaan we in op allerlei trends rondom mobiliteit. We zoomen in op nieuwe vervoersconcepten, bekijken de ontwikkelingen binnen huidige vervoersmiddelen en analyseren verschillende consumentendoelgroepen. Want de context per persoon is sterk bepalend voor de vervoerskeuzes die men maakt.

Voor wie relevant:

Alle bedrijven, merken en organisaties die actief zijn in de mobiliteitssector, dus bijvoorbeeld aanbieders van openbaar vervoer, automerken, fietsmerken, leasemaatschappijen, bedenkers / ontwikkelaars van mobiliteitsconcepten, brancheverenigingen, verzekeraars, overheid, energiebedrijven, et cetera.

Kennispartners gezocht:

Kennispartners werken samen met ons aan gegevensopbouw en trekken met ons op binnen deze categorie. Dit kan in verschillende vormen. Zie “word kennispartner” voor meer informatie.

Marktonderzoek laten uitvoeren met gerichte kennis over de vrije tijdssector? Of interesse om samen te werken als kennispartner? Neem contact op via info@factbased.nl of 06-36287443 om over de mogelijkheden te sparren.

Meer over kennispartners